1
Current:
Lämnande av uppgifter
2
Förhandsgranskning
3
Bekräftelse
Fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska
Basuppgifter
Basuppgifter
Företagets eller organisationens namn*
Företagets eller organisationens kontaktperson*
Kontaktpersonens befattning*
Kontaktpersonens telefonnummer*
Kontaktpersonens e-postadress*
Uppgifter om störningen
Uppgifter om störningen
Störningen gäller en betrodd tjänst i Traficoms förteckning över betrodda tjänsteleverantörer
Kvalificerat certifikat för elektroniska underskrifter (artikel 28 i eIDAS)
Kvalificerad valideringstjänst för kvalificerade elektroniska underskrifter (artikel 33 i eIDAS)
Kvalificerad tjänst för bevarande av kvalificerade elektroniska underskrifter (artikel 34 i eIDAS)
Kvalificerat certifikat för elektroniska stämplar (artikel 38 i eIDAS)
Kvalificerad valideringstjänst för kvalificerade elektroniska stämplar (artikel 40 i eIDAS)
Kvalificerad tjänst för bevarande av kvalificerade elektroniska stämplar (artikel 40 i eIDAS)
Kvalificerad elektronisk tidsstämpling (artikel 42 i eIDAS)
Kvalificerad elektronisk tjänst för rekommenderade leveranser (artikel 44 i eIDAS)
Kvalificerat certifikat för autentisering av webbplatser (artikel 45 i eIDAS)
Störningen gäller en icke-kvalificerad betrodd tjänst
certifikat för elektroniska underskrifter
certifikat för elektroniska stämplar
certifikat för autentisering av webbplatser
valideringstjänst för elektroniska underskrifter
valideringstjänst för elektroniska stämplar
tjänst för bevarande av elektroniska underskrifter
tjänst för bevarande av elektroniska stämplar
tjänst för skapande av avancerade elektroniska underskrifter
tjänst för skapande av avancerade elektroniska stämplar
elektronisk tidsstämpling
elektronisk tjänst för rekommenderad leverans
registrerad e-posttjänst (REM)
övrigt
Mer information om den icke-kvalificerade betrodda tjänsten
Störningen började (datum och tid)
Störningen upptäcktes (datum och tid)
Hur fick leverantören veta om störningen
Beskrivning av störningen, orsaken till störningen och händelseförloppet
Störningens verkningar
Åtgärder för avhjälpande
Hur informeras privata användare, organisationsanvändare, allmänheten eller andra myndigheter om störningen
Störningens längd och tidtabell för avhjälpande
Åtgärder som kommer att vidtas för att förhindra motsvarande störningar eller deras skadliga verkningar
Ytterligare information
Anmälan kompletteras (beräknad tidpunkt)
Bilagor
1
Current:
Lämnande av uppgifter
2
Förhandsgranskning
3
Bekräftelse